Dobre firmy kurierskie

Dobre firmy kurierskie
Dawniej wysyłano głównie krótkie wiadomości tekstowe, a przewoźnik musiał przebyć niedużą odległość, zamykającą się zwykle w terytorium jednego kraju. W chwili, gdy wiadomość wędrowała za granicę, to było już coś. Nie przejmowano się również punktualnością. Nie twierdzę, że czas był dla ludzi nieistotny, po prostu kiepski rozwój technologiczny nie pozwalał na szybsze doręczanie. Dlatego też z różną częstotliwością dochodziło do zdarzenia, kiedy paczka była doręczna do odbiorcy ze sporym opóźnieniem, zupełnie już nieaktualna, a niekiedy nawet na to nie można było liczyć ? korespondencja była zawieruszana gdzieś w trasie.
Postępujące potrzeby nadawców inspirowały spółki przewozowe do gwałtownej rozbudowy (zobacz na przykładzie: Schenker). W momencie, gdy firma nie korzystała z innowacji ułatwiających nadanie listu, polepszających szybkość transportu i zapewniających bezpieczeństwo korespondencji, to nie miała czego szukać na rynku. Pomału coraz bardziej popularna stawała się wymiana informacji na ogromne odległości, często dzielone zielonymi połaciami lasów. Jednocześnie w złym guście było pozwalać sobie na żartowanie sobie z punktualności. Firmy kurierskie zrozumiały, że powinny zacząć dbać o pewien standard, nie wystarczyło być w porządku, należało stać się najlepszym, a przynajmniej dobrym.
Można śmiało rzec, że w tym momencie najistotniejszy przedmiot walki o klientów to punktualność. Przesyłki ekspresowe są oferowane przez każdą niemal spółkę kurierską, więc konkurencja jest spora. Przynajmniej istnieje dowolność wyboru.